>

Khamis, 31 Oktober 2013

Star Cruise Cerewet ?

Pernahkan di kalangan semua berhadapan dengan pelanggan yang cerewet ? Mesti pernah dan pasti ia adalah perkara yang sangat memeningkan kepala. Kata orang, pelanggan selalu betul ataupun, "customers is always right". Jadi apa pun, kita kena berhadapan walau apa jua keadaan untuk memberi kepuasan kepada pelanggan kita.


Situasi Berlaku :

[telefon berbunyi dan seperti biasa, aku akan angkat dan jawab panggilan itu..]

Aku : Hello, Jaz Holiday. Boleh saya bantu ? ,

Pelanggan A : Ya saya, saya Puan ****** , saya musykil dengan tempahan seat untuk Star Cruise Libra yang dah dibuat. Saya dah bayar tapi seat tu saya mintak tukar kelmarin. Saya nak tukar seat CA bukannya CD sebab invoice menyatakan saya dapat seat CD. Macam mana tu ? 

Aku : [selepas penat mendengar bebelan] Ok Puan, sebentar ya. Saya confirmkan semula seat Puan. 

Pelanggan A : Cepat tau sebab hari ni tarikh akhir untuk submit ni semua. Kelmarin saya berurusan dengan Kak **** , dia ke mana ya ? Boleh tak saya cakap dengan dia nak confirmation .

Aku : Minta Maaf ya Puan sebab dia tak ada kat pejabat kerana urusan luar. Dia handle tour ke Saigon (Vietnam).

Pelanggan A : Takpelah, tapi saya nak confirmation hari ni jugak sebab saya dah bayar. 

Aku : Baiklah Puan, saya akan inform kepada Puan, selepas selesai semuanya. 






Pakej menaiki Star Cruise bukanlah pakej yang murah kerana ia melibatkan RM1000++ keatas untuk berada di atasnya. Oleh yang demikian, situasi sebigini harus di teliti dan juga diambil serius. 

Jika anda berhadapan dengan perkara seperti ini, apakah yang akan bermain di fikiran anda ? semestinya, sebagai pemberi servis (Service Provider), kita harus mempunyai sikap enthusiasm dan juga mampu menyelesaikan masalah dengan berkesan. Seperti situasi diatas, aku berusaha untuk memberi yang terbaik walaupun aku samar-samar apa yang dia inginkan. 

Kesimpulannya, walaupun apa jua keadaan, kita harus mempunyai sikap ramah mesra dan customer service yang baik supaya pelanggan akan puas dengan layanan yang diberikan. Itu juga boleh menarik ramai pelanggan setia berurusan dengan kita. 


p/s : Untuk pakej menaiki dan merasai pengalaman menaiki Star Cruise, anda boleh sahaja menghubungi saya

Salji Di Korea, Musim Bermain Ski

Pasti ramai diantara anda semua yang mahukan percutian menjadi suatu kenangan indah bersama keluarga, teman-teman dan juga sahabat handai. Untuk itu, segala persediaan awal yang lengkap untuk mencari tempat pelancongan yang menarik disamping menjadi suatu keindahan yang akan diingati sepanjang masa. 

Bulan Januari sehingga Mac 2014, pasti membawa kenangan itu bersama pulang ke Malaysia seandainya anda memilih untuk ke Seoul, Korea Selatan bersama keluarga. Ini kerana, pada jangka masa itu, musim sejuk dan salji telahpun tiba disana. Cuaca yang sejuk dan salji yang memutih, dijangka menarik minat jutaan pelancoong ke Korea pada awal Januari hadapan. 

Keindahan Korea Selatan dan Pakej Percutian ?

Kami ada menyediakan pakej percutian ke Korea Selatan bersama pakej bermain Ski. Pasti menimbulkan keterujaan anda semua. 



Keindahan salji memutih membawa kepada ramai pelancong ingin menikmatinya.


Pulau Nami, Keindahan atau Semulajadi ? 

Keindahan pulau Nami yang membawa kepada kebangaan masyarakat tempatan. Ia merupakan penampakan terbaik alam semulajadi di sana. 



Sekarang aku tunggu confirmation untuk satu group ni ke Korea next Januari tapi masih tak ada jawapan. Jadi, aku akan tunggu. Untuk anda yang mahu bercuti dan merasai pengalaman ke Korea, boleh sahaja hubungi saya di : 


No Tel : 014-5307645

ataupun 


 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...