>

Khamis, 23 Januari 2014

Wanita Dan Isteri Pendusta Atau Bidadari Syurga

Bismillahirahmanirahim..

Tajuk yang dibincangkan hari ni, ialah kenali Pendusta atau bidadari. Sebenarnya, entri ni bertujukan kepada golongan bidadari syurga sekalian. Yang cantik yang lawa lagi manis. Begitu indah di sisi Allah. Begitu cantik dan solehah diangkat darjatnya di syurga jika menjadi wanita solehah kepada suami. 

Kenali Diri Pendusta Atau Bidadari - Wanita adalah makhluk yang Allah jaga aibnya. Allah begitu menyayangi wanita sehingga disuruh wanita untuk menjaga setiap tubuh badan dengan sempurna. Begitu indah wanita yang diciptakan. Tetapi, apakah yang terjadi sekarang ? Dunya Mutaakhir semakin ramai yang membuka aibnya sendiri dan orang lain.

"Barang siapa menutup aib seorang muslim, maka Allah akan menutup aibnya di dunia dan akhirat." (HR Muslim)

Hadith Riwayat Muslim ini menyatakan bahawa, orang yang membuka aib orang lain seperti mengumpat, memarahi si polan di hadapan orang ramai, menjatuhkan maruah si polan di hadapan orang ramai, menyebarkan gambar-gambar peribadi seseorang dan sebagainya.

Tapi cerita sekarang, berkenaan orang yang buka aibnya sendiri. Adakah dia pendusta ? Ya, dia berdusta dengan dirinya sendiri. Dia berdusta kepada ramai orang. Dia membuka aibnya di media-media sosial, berkongsi gambar-gambar tidak menutup aurat, seksi dan terlampau. Muslimat kini sering tertindas. Tertindas dengan pemikiran yang telah dijajah oleh arus semasa. 



Sedih rasanya kalau macam gini. Antum semua tak sedih ? Ana sedih tau... Kalau isteri yang selfie ke apa ke, upload dekat media sosial, suami tak tau. Wajah isteri menjadi tatapan ramai. Allah.. sedih suami..

Jadi, nak jadi yang mana satu ? bidadari syurga yang akan tunggu suami di syurga atau pendusta di dunia ? 


Ambil perbincangan ini sebagai penutup, ambik dari satu page Ustaz ni, memang terbaik cara dia jawab :

Pembaca : Assalamu 'alaikum Ustaz. Kenapa isteri Ustaz tak bukak Niqab masa kahwin ? nak tengok jugak lawa ke tidak ke. Kan Kahwin kan nak memperkenalkan isteri kepada orang ramai..

Ustaz : Waalaikumussalam. Bukannya taknak kenalkan isteri saya kepada orang ramai. Tapi, kalau nak bayar mas kahwin, bukan dia yang pergi teman bayarkan. Bukan dia yang tebalkan muka untuk masuk merisik. Bukan dia yang jumpa tok kadi, bersalam dengan tok kadi. Ingat isteri ni apa ? Yang boleh dibuat main ? Nak tunjuk-tunjuk pada orang yang ajnabi. Isteri saya ni. Saya susah nak dapatkan dia. Mahal isteri saya. Jadi apa sebab saya kena tunjuk pada orang ? 


Barakallahu fikum -

4 ulasan:

  1. kebanyakan artis ramai yang suka selfie lagi -lagi yang sudah beristeri.

    BalasPadam
  2. Menarik tajuk ni.. suka jawapan ustaz tu

    BalasPadam
  3. suka entri nie... sangat bermanfaat dan jawapan yang bagus dari ustaz

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...