>

Isnin, 23 Jun 2014

Melayu Suka Hiburan Melampau ?

Subhanallah..tatkala kita sedang berada di dalam fasa-fasa terakhir akhirul zaman , makin banyak perkara yang dalam al-Quran yang telah disebut, terjadi satu persatu. Apakah perkara ini dapat ditafsir dengan akal ? Maka, zat Allah itu tidak boleh di fikir langsung oleh akal. Allah Maha Kuasa yang menguasai seluruh alam semesta. Manusia apa yang ada ? menyombong di dunia, menyombong dengan Maha Pencipta, menyombong dengan manusia. Masih lagi dalam keadaan yang jahil tetapi tidak mahu mencari apakah Islam sebenar. 

Diriku juga sama sahaja cuma kita harus mencari dan sentiasa mencari redha Allah, redha ibu bapa dan redha sesama manusia. 

Melayu Suka HIBURAN Melampau ?



sumber : Fitrihadi.com

Saya sokong pendapat dia ni. Saya tahu pasti ada yang akan mengamuk lepas ni tapi inilah kenyataannya. Inilah perkara yang kita harus bertegas. Melayu memang suka sangat dengan hiburan. Lalai dengan hiburan, daripada umur budak sambil dan kilauan emas (berusia)...


Apa nak jadi dah dengan dunia ni ? Post saya ini untuk tauladan buat diri saya sendiri juga

4 ulasan:

  1. yup betul..takde sapa yang menindas Melayu, tapi sendiri yang malas.Setuju dengan entry ni

    BalasPadam
  2. memang hakikat sebenar yang pahit untuk diterima... kita memang sukakan hiburan... tapi hiburan yang bagaimana harus sendiri yang pilih... kita tetap ada pilihan.

    BalasPadam
  3. Sesuatu perlu dilakukan dari peringkat akar umbi. Perbincang forum, ilmiah dan media sosial tidak mengubah apa-apa jika tiada tindakan susulan.

    BalasPadam
  4. Setuju sangat dengan kata2 tuh. Melayu senang diperbodohkan. Dulu masa tengok tv ngan arwah ayah ana, arwah ckp "camnilah melayu..sanggup masuk rancangan yg takde pekdah ni." Sedih je dengar. Hmm..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...